گل پسرم محمد جانگل پسرم محمد جان، تا این لحظه: 22 سال و 28 روز سن داره
ساقی جونمساقی جونم، تا این لحظه: 14 سال و 7 ماه و 1 روز سن داره

❤دو نیـــــمه قلبـــــم❤

آموزش بافت دستکش

1392/8/27 22:58
4,080 بازدید
اشتراک گذاری

سلاملبخند

خوووووووبین؟

انگیزه پیدا کردین برای بافتن؟مژهمن که بدجوری تب دارمنیشخندممنون از تشویقاتونخجالت

امروز اومدم براتون آموزش بافت دستکش رو بذارم.مژه

دوستان عزیزم من وقتی میخواستم برای محمد دستکش ببافم کلی سایت و وبلاگ جستجو کردم ولی از هیچ کدومشون نتونستم یاد بگیرم.تنها جایی که واضح و روان توضیح داده بود این وبلاگ بود.روی آدرسش کلیک کنید :

http://baranesetareh.persianblog.ir/post/13/

این از روش بافت.

امروز هم با توجه به همین آموزش این دستکش رو برای ساقی بافتم.

دستکش محمد و ساقی  فقط تو انگشت ها با هم فرق دارن.

اونایی که دخمل اندازه ی ساقی دارن آموزش مرحله به مرحله بافت این دستکش رو تو ادامه ی مطلب ببینندزبان

دستکش ساقی

دوستان این اولین بار که آموزش میذارم.حتما" یه کاستی هایی داره . اونایی که میدونن خوشحال میشم راهنمایین کننقلب

برای بافتن دستکش باید اینا رو بلد باشین:

سر انداختن

بافت از زیر

بافت از رو

ژته انداختن.من ژته انداختن رو تو وبلاگ چهل تیکه یاد گرفتم.یعنی اینجا

کور کردن

من کاموایی رو انتخاب کردم که هم ترک بود و هم با میل شماره 4 یا 4/5 و یا 5 میشد بافتش.

اول دور مچ ساقی رو اندازه گرفتم که 15 سانتی متر بود و 25 دانه سر انداختم و دور مچ گرفتم و درست دراومد.مدل رو با کشبافت یک دانه از زیر و یک دانه از رو شروع کردم.

نکته مهم:همیشه برای دور مچ دانه هایی که سر میدازید باید تعدادشون فرد باشه.

1

حدود 10 رج بافتم تا به اندازه دلخواه رسیدم.یعنی اینطوری:

2

بعد ساده بافی رو شروع کردم.یعنی یک رج زیر و یک رج رو تا به انگشت شست رسیدم

3

حالا برای بافتن قطر انگشت شست اول 12 دانه  اول رو بافتم .یک ژته.بافتن دانه بعدی.یک ژته دیگر.12 دانه مانده را بافتم.(با این کار ما در همه ی رج های رو دو دانه به قطر انگشت شست اضافه می کنیم)

در رج برگشت هه ی دانه ها رو از رو بافتم.

در رج رو 12 دانه بافتم.یک ژته.3 دانه بافتم.یک ژته.12 دانه بعدی را بافتم.

در رج برگشت یا پشت کار همه ی دانه ها از رو.

 در رج رو 12 دانه بافتم.یک ژته.5 دانه بافتم.یک ژته.12 دانه بعدی را بافتم.

دررج برگشت همه ی دانه ها از رو.

 در رج رو 12 دانه بافتم.یک ژته.7 دانه بافتم.یک ژته.12 دانه بعدی را بافتم.

در رج برگشت همه ی دانه ها از رو.

در رج رو 12 دانه بافتم.یک ژته.9 دانه بافتم.یک ژته.12 دانه بعدی را بافتم.

در رج برگشت همه دانه ها از رو.

بعد می بینیم که برای انگشت شست 9 دانه داریم.به این شکل:

4

حالا دانه های انگشت شست که 9 تا هستن رو داخل یک سنجاق قفلی کردم.

5

به این ترتیب 24 دانه در میل می مونه.چون دستکش ساقی انگشت نداشت و اندازه دستکش به انگشت ها رسیده بود.من دو رج کشبافت یک دانه از زیر یک دانه از رو بافتم و بعد دانه ها رو در یک مرحله کور کردم.(شما میتونید همون ساده بافی رو انجام بدین و کور کنید)

حالا میرسیم به بافت انگشست شست:

کافیه دو رج ساده یا کشبافت یک دانه از زیر یک دانه از رو ببافم تا کار تموم شه.

در آخر درز انگشت شست و درز کنار دستکش رو بافتم.من از اضافه ی همون نخی که در پایان کور کردن میمونه کار دوختن رو انجام میدم.

همیشه وقتی دونه ها رو کور کردین نخ رو ببرین و از آخرین دونه ی باقی مونده رد کنین و اروم بکشین و از ادامه ی همون نخ برای دوختن درز استفاده کنین.با اینکار از زدن گره های اضافی جلوگیری می کنین و پشت کار تمیز در میاد.نخ های باقی مونده رو هم بهتره تو سوزن کنید و وارد درز لباس کنین تا اونجا مخفی بمونه.گره زدن زیاد قشنگ نیستچشمک

این هم دستکش ساقی خانومقلب

6

امشب بعد از بافتن این دستکش رفت بافتنیهاشو پوشید و خودش خیلی خانوم گفت میشینم از من عکس بگیر.رفتم بیرون ولی یادم رفت زیرسارافونی بخرمنیشخند

واقعا" جای یه زیرسارافونی سفید  و یه جوراب شلواری سفید تو عکس خالیهخجالت

ساقی

ساقی

و اینزبان

ساقی

روز و شبتون خوشبای بای

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (28)

مامان امیرعلی جیگر
28 آبان 92 0:13
مینا عالی بود آموزشت با اینکه هیچی بارم نبود ولی همشو خوندم مثه زبان انگلیسی بود برام،که هیچیشو نمیگیرما
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
جدی نمیتونی زبان یاد بگیری؟؟؟ بهتره از پایه شروع کنی.برو کلاس.
مامان امیرعلی جیگر
28 آبان 92 0:26
http://kaghaz-rangi.com/ یه سایت توپه.شاید به دردت خورد راسی چرا دیگه تو فیسبوک نمیای؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا بابا با انگلیسی مشکلی ندارم زیاد با زبان تخصصی مشکل دارم.
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
مرسی میرم سر میزنم حتما" آخه با موبایل هم میشه فیس بوک اومد؟میام فقط در حد لایک! دیگه روی لپ تاپم فیلترشکن ندارم.اونی که فرستاده بوذی اصلا" سرعت نداشت.
مامان امیرعلی جیگر
28 آبان 92 0:30
دفه اولمه کامنته اولی ماله منه ها.عجب حسی داره آدم اول باشه ها.انگار بمب اتم شکافتی
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
جدی میگی؟بار اولته؟ برای من باعث خوشحالیه که دوست گلی مثل تو برام کامنت گذاشته
مامان امیرعلی جیگر
28 آبان 92 0:33
اِوا خجالتم نده
مامان امیرعلی جیگر
28 آبان 92 0:37
اِ کو اون یکی کامنتم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
هر چی بود تایید کردم
🌙مامانِ چشمه بهشتى
28 آبان 92 13:46
وااااااااى الههههههههى ..... دستت درد نكنه خييييييييلى خوشگل شده خيلى خوشم اومد محشر شده واى كلاهشووو ... چه نازه .... من هنوز نرفتم كاموا بخرم يه كم سرما خوردم حالا خوبه من نيت كردم براى تسنيم ساق ببافم مامانم ديشب زنگ زدن مى گن براى تسنيم يه ساق بافتنى خردين حالا هنوز نديدمش ولى برم ببينم اون چه جوريه مى خواستم يكى ببافم حالا خوب شدم ميرم كاموا رو مى گيرم خييييييييييلى قشنگ شده آدم كيف مى كنه توى تن ساقى مى بينه
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم.از تشویقهایی که میکنی خجالتم میدی خوب پس مبارکش باشه مواظب خودت باش که سرما نخوری.خودتو گرم نگه دار ممنون خاله جون
مامانی درسا
29 آبان 92 2:26
اووووو حسابی مامانی کار درست شده ما خبر نداشتیم ..... ایول بابا خیلی خوشگل درست کردی دستت درد نکنه ...... یکی رو گیر بیارم بدم برای درسایی هم درست کنه مثلا" خاله ایی ...... مبارکت باشه دخترم دست مامان مینا هم درد نکنه
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
شرمندم میکنی ای جان خاله جونش که حتما" اینکارو براش انجام میده
مامان کوروش
29 آبان 92 11:42
سلام خوبی مینا جونم اره بابا خودم بودم کامنت دادم خودت خوبی مینا عجب دستکشی بافتی چه حوصله ای هم داشتی مو به مو اموزش دادی ایول به تو دوست مهربونم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام لیلا جونم ممنونم عزیزم اینجا سانسور کردم اومدم وبت جواب دادم عزیزم
مینا
29 آبان 92 13:23
خیلی به ساقی جون میاد مخصوصا سارافون که قلب وسطش خیلی قشنگش کرده
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم
✿مامان علی خوشتیپ✿
29 آبان 92 13:47
سلام مینا جون ممنون بابت آموزش.ولی کلیک راست که فعال نیست خیلییییییییییییییی لباسای ساقی تو تنش قشنگه بعد میام کامل میخونم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سارا این آموزش فقط برای بچه هایی هست که دستشون اندازه دست ساقیهخیلی جامع و کامل نیست ممنون که اومدی و دیدی
✿مامان علی خوشتیپ✿
29 آبان 92 13:48
خصوصی
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ها تازه فهمیدم
✿مامان علی خوشتیپ✿
29 آبان 92 13:49
به زهرا بگو اومدم وبت ولی تا خواستم نظر بدم نشده...مثه لیلا...نمیدونم چی خوندن به نظراتشون
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
اینم انجام دادم خواهر
ronaz
29 آبان 92 16:23
سلام مطالبت عالی بود. خدا جگرگوشه تون رو حفظ کنه.دوست دارید یه کتاب قصه یا شعر با نام و عکس کودک تون داشته باشید؟اگه تمایل دارید از طریق ایمیل من رو حتما خبر کنید ممنونztna2020@yahoo.com
🌙مامانِ چشمه بهشتى
29 آبان 92 16:43
خسته نباشى چقدر براى خريد بهت فشار مياد بابا ..... ببين من يه كلكى زدم به تسنيم فعلا كه جواب داده حالا نمى دونم در مورد ساقى چه جوريه ... من شبها تسنیم رو میبرم توی اتاقش بعد روی زمین پایین تختش جایی که زیاد دید نداشته باشه برای خودم تشک پهن میکنم با بالش و ... اینا بعد از مراسم قرآن و قصه و بوس و آب و .... اینا ... من میرم روی تشک میخوابم تسنیم هم روی تختش میخوابه بعد که خوابش برد ..... نخندیااا .... زیر پتو رو پر میکنم از عروسکاش که مثلا من اونجا خوابم چون اکثرا هم عادت دارم سرم زیر پتو باشه زیر پتو حسابی پف می کنه انگار یکی اونجا خوابه ....!!! بعد خودم ميام سر جام مى خوابم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلامت باشیهر چی بخوایم دور و برمون هست.خریدامون نیم ساعت هم طول نمیکشه من همین کلک رو در مورد محمد زدم و همون موقع جواب داد در مورد ساقی از امشب امتحان میکنم ببینم چی میشه
گلهای زندگی من
29 آبان 92 18:13
مبارک باشه مینا جان خیلی قشنگه عزیزم دستت درد نکنه
ســــــ✘ــــاغر
30 آبان 92 14:29
مامان من بلده ببافه ولی دستاش درد میکنن درســــا خوب پیش میرن؟
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
آفرین به مامان گلت.این درد دستا تو همه مامانا اپیدمی شدهایشالله خوب بشه زود بد نیست خوبه.اون درس مطالعات که دوست نداشتی محمد دو دفعه امتحان داد هر دو بار 20 شد
مامان مانی جون
30 آبان 92 16:13
اگه نمیخوای باعث خودکشی یه آدم بشی عکسای این پست و پست قبلی رو هر چه زودتر حذف کن خب چه کار کنم من زیر صفرم و هیچ استعدادی هم ندارم اینم تقصیر دوستای ناباب دوران راهنماییمه که بافتنی هامو انجام میدادن و من یاد نگرفتم دلم میخواست حداقل یه شال و کلاه و دستکش واسه مانی میبافتم ببوس فرشته هاتو
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
وای نه بخدا اتفاقا" گذاشتم تا اونایی که مثل من مبتدی هستن دست به کار شن بهت قول میدم کمکت کنم یه شال برای مانی جون ببافی.تو میتووووووووونی مگه میشه استعداد نداشته باشی
مامان سونیا
30 آبان 92 18:09
به به دست مریزاد به مینا خانم هنر مند واقعا کارات عالی هستند دستت درد نکنه مبارکشون باشه انشالله که باتن ساز و لب خندون بپوشن و لذت ببرند از کار دست مامان مینای هنر من ببخشید مینا جون خیلی سرم شلوغهخ و شرمنده نتونستم بهتون سر بزنم و براتون کامنت بگذارم و شما بزرگوار همیشه به من سر میزنید و با کامنتهاتون شرمندم میکنید امیدوارم بتونم محبتتون رو جبران کنم ببوس روی ماه ساقی جون رو
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنونم عزیزم خوش اومدی.خوشحالم کردی اختیار دادری خانومی من خوشحال میشم میام پستهای من همین جا هستن.هر وقت تونستی بخون.گله ای ندارم عزیزم
مامان کوروش
1 آذر 92 10:02
فدات بشم ساقی جونم چقدر ناز شدی با این لباسها خیلی بهش میاد مینا چه رنگ قشنگی هم انتخاب کردی عالی شدن افرین
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
خدا نکنه خاله جون سبزش خیلی خوشرنگهولی از اون نارنجی خیلی اضافه اومده.نمیدونم چیکارش کنم؟؟؟
ســــــ✘ــــاغر
1 آذر 92 17:51
محمد مثل ماها نمره ای هست یا توصیفی؟ ایشالا توی همه ی درسا 20 شه
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
توصیفی هستن ولی گاهی وقتا معلمشون نمره هم میذاره
مامان دو بهونه قشنگ زندگی
4 آذر 92 16:27
خیلی ست خوشرنگ و نایسی براش انتخاب کردی مخصوصا کلاهش خیلی نازه
مامان دو بهونه قشنگ زندگی
4 آذر 92 16:28
راستی چند وقته میخوام ازت اجازه بگیرم به اسم برات کامنت بزارم اجازه هست ؟؟؟
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
متوجه نشدم منظورتو؟ منو هر طور میخوای صدا کن.البته اگه منظورت همینه
نیره
6 آذر 92 8:37
سلام خوفی چه خبرا؟ هنرمندی دیگه خانوم نه مثل ما که فقط دنبال حاضری هستیم قلبهات چطورن ساقی خوشگله خوبه و البته آقا محمد خوش تیپ
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلاااااااااااااااام عزیزم ممنون تو خوبی اختیار داری عزیزم.شما هم جور دیگه ای فعالیت دارین
مامی یلدا و سروش
6 آذر 92 16:34
مینا جون عالی بود از رو طرز بافتی که دادی یه دونه برا دختر دخترخالم بافتم وای اینقدر خوشگل شده . ممنون عزیزم. خیلی هنرمندی لباس و دستکش ساقی هم خیلی خوشگل شده فقط این برگها رو بهم یاد بده
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
خدا رو شکر عزیزم.مبارکش باشه.تو استااااااااادی هزارماشالله چشم حتما" به زودی میذارم
مامان محمدرهام جون
9 آذر 92 10:58
سلام مینا جونم خوبی؟؟فرشته هات خوبن؟؟چه خبرا؟؟ ببخشید پسرکم نمیذاره توی فرصت مناسب میرسم خدمتتون شرمنده واقعا فعلا بای
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام سمانه جونم بخدا منم شرمندتم که فرصت نشده پیشت بیاد خوبن عزیزم ممنونم که اومدی.مهم اون پسر خوشگل و جذابت.به همون برس وبلاگ ما اینجا هست هر وقت فرصت داشتی بیا
مامان محمدرهام جون
14 آذر 92 0:49
عالیه مینا خیلی از ست خوشگلی که برای ساقی بافتی خوشم اومد خیلی خیلی شیکه مبارکش باشه عکس آخر که نگو ژورنالیه
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
مرررررررسی سمانه جوووووووووونم
هديه زهرا
14 آذر 92 11:24
خيلي قشنگه به منم سربزنيد
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون چشم
مامان امیرمهدی
21 آذر 92 2:06
منم خیلی دوست دارم یاد بگیرم چند روزی هم هست دربه در دنبال کلاس آموزش بافتنی هستم ولی انگار نیست
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
عزیزم نیاز به کلاس نیست.تو دوست و فامیل اگه کسی هست که بلد باشه تو نیم ساعت میتونی یاد بگیری.بافتنی چیز سختی نیست.اصولش رو بلد باشی میتونی هر مدلی رو ببافی