گل پسرم محمد جانگل پسرم محمد جان، تا این لحظه: 22 سال و 1 ماه و 3 روز سن داره
ساقی جونمساقی جونم، تا این لحظه: 14 سال و 7 ماه و 7 روز سن داره

❤دو نیـــــمه قلبـــــم❤

آموزش بافت برگ و گل با دو میل

1392/9/27 16:30
30,986 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان

با آموزش بافت گل و برگ در خدمتتون هستم خجالتبعضی دوستان این آموزش رو خواسته بودن امیدوارم که بتونن استفاده کنندقلب

گل و برگ

آموزش در ادامه ی مطلب...

آموزش بافت برگ:

برگ بافتنی

این برگ اگر با کاموای نازک بافته بشه در اندازه کوچیک در میاد.پس اگر میخواین برگتون کوچیک یا بزرگ باشه باید نخ مناسب با اون رو انتخاب کنید.

3 دانه سر بگیرید و 1 رج از رو ببافید

رج 1 :(سمت رو)1 دانه از زیر,نخ جلو کار(ژته زدن),1 دانه از زیر,نخ جلوی کار,1 دانه از زیر ببافید=5 دانه میشود.

رج 2 و رج های پشت کار را:از رو ببافید.

رج 3:  2 دانه از زیر ,نخ جلوی کار,1 دانه از زیر,نخ جلوی کار,2 دانه از زیر ببافید=7 دانه میشود.

رج 5: 3  دانه از زیر,نخ جلوی کار,1 دانه از زیر,نخ جلوی کار,3 دانه از زیر ببافید=9 دانه میشود.

رج 7: 4دانه از زیر,نخ جلوی کار,1 دانه از زیر,نخ جلوی کار,4 دانه از زیر ببافید=11 دانه.

رج های کم کردن:

رج9: 2 دانه اول را با هم از زیر ببافید,7 دانه از زیر,2 دانه را با هم از زیر ببافید=9 دانه میماند.

رج 11: 2 دانه را با هم از زیر ببافید,5 دانه از زیر,2 دانه را با هم از زیر ببافید=7 دانه میماند.

رج 13: 2 دانه را با هم از زیر ببافید,3 دانه از زیر,2 دانه را با هم از زیر ببافید=5 دانه میماند.

رج 15: 2 دانه را با هم از زیر ببافید,1 دانه از زیر,2 دانه را با هم از ریر ببافید=3 دانه میماند.

رج 17: 1 دانه را بلند کنید,سپس 2 دانه بعدی را با هم از زیر ببافید و دانه بلند شده را روی آن بکشید.نخ را قطع کنید و از داخل آخرین دانه بیرون بکشید.

برای برگ بزرگتر میتوانید رج های اضافه کردن را بیشتر کنید یعنی بیشتر دانه اضافه کنید.

اگر میخواهید که برگ سوراخ نداشته باشید به جای آوردن نخ جلوی کار(یعنی ژته زدن) از نخ افقی دانه اضافه کنید.

 

آموزش بافت گل رز:

 

با نخ  نازک و میل کوچیکتر ببافید تا بافتی محکم شود و بیشتر طبیعی به نظر برسد.

80 دانه سر بگیرید و  1 رج از زیر ببافید.دو و نیم سانتی متر بافت صاف(یعنی یک رج زیر,یک رج رو)ببافید و با رج از زیر شروع کنید.

رج کم کردن:هر دو  دانه را با هم از زیر ببافید تا 40 دانه در میل  باقی بماند.

رج کم کردن: هر دو دانه را با هم از زیر ببافید تا 20 دانه در میل  باقی بماند

رج کم کردن:هر دو دانه را با هم از زیر ببافید تا 10 دانه در میل باقی بماند.

نخ را قطع کنید و مقدار نخ بلند  باقی بگذارید.نخ را داخل سوزن تشک دوزی عبور دهید و دانه ها را داخل سوزن بگیرید و از میل یکی یکی بیرون بکشید,نخ را بکشید تا جمع شود.به شکل گل رز با پیچاندن و گرد کردن از مرکز طوری که سمت روی بافت به طرف بیرون باشد فرم دهید و همانطور که کار می کنید رز را فرم دهید و تعدادی بخیه در انتهای آن بزنید تا باز نشود و در جای خود قرار بگیرد.

برای رز کوچکتر دانه کمتر سر بگیرید و تعداد رجهای مستقیم را قبل از رسیدن به کم کردن مانند بالا کمتر ببافید.

منیع:خود آموز جامع بافتنی

برگ و گل بافتنی

این شالگردن و کلاه رو هم برای همسر جان بافتمقلب

 

کلاه و شالگردن

موفق باشید

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (49)

سپیده
28 آذر 92 8:08
مینا جان دستت درد نکنه. .......
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
خواهش می کنم عزیزم فکر کنم حالا دیگه درست شده
مامان کوروش
28 آذر 92 9:53
ایول بابا مینا دیگه یه پا هنرمند شدی دیدی خواستن توانستن است مینا شال و کلاه خیلی خوشگل شده منم رفتم که ببافم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون لیلا جوووووووونم واقعا خواستن توانستن هست.وای اصلا" برگ رو نمیفهمیدم ولی الان چشم بسته میبافم برای کی میخوای ببافی؟همسر جااااااانت؟بباف عزیزم.دونه دونه با عشق
مامان سونیا
28 آذر 92 11:54
برایت چه بخواهم ز خدا؟ بهتر از اینکه خودش پنجره ی باز اتاقت باشد، عشق، محتاج نگاهت باشد، خلق، لبریز دعایت باشد و دلت تا به ابد وصل خدایی باشد، که همین نزدیکیست من بهترین یلداها را برایت آرزو می کنم. پیشاپیش شب یلدا مبارک راستی به این آدرس برین و توی قرعه کشی شب یلدا شرکت کنین http://mylamis.com/yalda//?ref=91
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم
سه تفنگدار
28 آذر 92 12:44
سلام عزیزم شما خوبین ممنون گلم قالبت خیلی قشنگه گلم افرین به مینا خانم هنرمند من هم نمیدونم چکار میکنم اصلا نمیرسم بیام نت
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام سعیده جان ممنونم عزیزم عزیزم من روزی نیم الی یک ساعت میام نت.هم کامنت جواب میدم و هم به یکی دو تا وبلاگ سر میزنم و هم تو سایتهای آموزشی میرم . کلی چیز میز یاد میگیرم.کلاس که نمیشه بریم این نت شده معلم خصوصی ما
ســــــ✘ــــاغر
28 آذر 92 14:16
چـــه با سلیــقه! خیلی خوشکله مخصوصا واسه پروژه های کارو فناوری ما
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
مرسی پس استفاده کن
مامان یاسمن و محمد پارسا
28 آذر 92 16:28
افرین به خانم کدبانو
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم
فی فی
28 آذر 92 21:13
من اصلا با اینتور گفتن متوجه نمیشم باید عملی ببینم متوجه شم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
بافت گل که خیلی اسونه میتونی همشو از زیر ببافی و بعد شروع کنی به کور کردن بافت برگ رو خودم زمانی که ژته بلد نبودم برام سخت بودولی بافتش خیلی راحته.تو حتما" میتونی مخصوصا" با مامان هنرمندی که داری
مامانی درسا
29 آذر 92 1:56
عزیزم خیلی ممنون بایت وقتی که گذاشتی هر چه از روشنی و سرخی داریم برداریم کنار هم بنشیینیم و بگذاریم که دوستی ها سدی باشند در برابر تاریکی ها یلدایتان رویایی…روزهایتان پر فروغ،شبهایتان ستاره باران!
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم
سپیده
29 آذر 92 8:55
مینا جان سوال : رج اول رو که از رو بافتیم رج دوم ژته اضافه کنیم که شده 5 دامه ؟ من این جمله رو متوجه نمی شم : دانه سر بگیرید و 1 رج از رو ببافید رج 1 سمت رو)1 دانه از زیر,نخ جلو کار,1 دانه از زیر,نخ جلوی کار,1 دانه از زیر ببافید=5 دانه میشود. گفتی رج اول رو ولی بعد گفتی رج 1 زیر !!
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ببین سپیده جون شما اول 3 دانه سر میگیرید و یک رج اونا رو از رو میبافید حالا از اینجا به بعد اصل کار شروع میشه که نوشتم رج یک در تمام رجهایی که از زیر بافته میشه ما در حال اضافه کردن دو دانه هستیم. وقتی میگم ا دانه از زیر یعنی دانه اول رو از زیر میبافی وقتی میگم نخ جلوی کار:یعنی شما که در حال بافت زیر هستی و نخ در پشت کار قرار داره حالا باید نخ رو جلوی کار قرار بدی و دانه بعدی رو ببافی.به این کار میگن اضافه کردن دانه از طریق ژته زدن. دوباره یک دانه از زیر میبافی و دوباره نخ رو که در جلوی کار قرار داره میبری پشت و یه ژته میزنی و یه دانه دیگه اضافه میشه.و دوباره دانه آخر رو از زیر میبافی. وقتی همه ی این کارها رو در یک رج انجام میدی اون سه دانه که اول سر انداخته بودی تبدیل به 5 دانه میشه. حتما باید با میل و کاموا بخونی و انجام بدی.شاید همینطوری متوجه نشی.خود من یه ماه نمیشه که اینو یاد گرفتم.مثل خودت بلد نبودم ولی تمرین کردم و شد.
ستاره زمینی
29 آذر 92 14:07
افرین هنرمند .کدبانوی عزیز ماشالله .
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم
ستاره زمینی
29 آذر 92 14:10
سفیدی برف را برای روحت سرخی انار را برای قلبت شیرینی هندوانه را برای عشقت وبلندی یلدا را برای زندگیت قشنگت ارزومندم.یلدا مبارک
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
وای چه قشنگ.ممنووووووووووون
ستاره زمینی
29 آذر 92 14:13
پروردگارا ارامش رادر زمستان امسال همچو ندانه های برف ارام و بی صدا بر سرزمین قلب کسانی که برایم عزیزند جاری بگردان.یلدا مبارک عرزیزم
فی فی
29 آذر 92 16:44
یاسیه الاخ دلم میخواد بزنمش اجی مینااااااا ههههههههه چشم مواظب اجی ابراز علاقشه دیگه اره بهتره ولی چی کارش کنم بچم اینتور ابارز علاقه میکنه...بهش میگم کنار خونمون بعدا باید یه اورزانس باشهخودمم خیلی ناراحتم اجی....خیلی سخته واسم میدونم خودشم سختشه و ناراحت میشه....چشم حتمی دعا میکنم....ملسیییی اجیییییییییی اره دیشب خواب دیدم تو خواب یاد گرفتم بافتم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ایشالله ابراز علاقه هاتون به نرمی انجام بشه مواظب خودت باش
مامان امیرمحمد
29 آذر 92 16:47
ماشاالله هنرمندی عزیزم خصوصی گلم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم میام پیشتون
ستاره
29 آذر 92 17:46
سلام خسته نباشی سایت خوبی وقشنگی دارید بیا باهم تبادل لیک کنیم منتظر شماهستم
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
29 آذر 92 22:33
آهان .... ببخشيد من اونموقع كه اومدم خصوصى گذاشتم خواستم پستت رو هم بخونم كار پيش اومد بلند شدم حالا الان ببينم چه جورى گل درست ميشه كرد
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
خواهش می کنم.برای من هم بارها پیش اومده.اومدم وبتون و برگشتم خیلی راحت.تو میتونی
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
29 آذر 92 22:37
خيلى جالب بود مخصوصا گله ... دستت درد نكنه
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون.ایشالله بتونی استفاده کنی
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰
29 آذر 92 22:38
كلاه و شال هم خيلى قشنگ بافتى اون دكمه ها تزئينين ...؟؟
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون از لطفت اون دکمه ها چوبین فقط برای تزئینیه بوی خوب چوب هم میده
مامی یلدا و سروش
30 آذر 92 3:12
هر چه از روشنی و سرخی داریم برداریم کنار هم بنشیینیم و بگذاریم که دوستی ها سدی باشند در برابر تاریکی ها یلدایتان رویایی روزهایتان پر فروغ شبهایتان ستاره باران
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم.یلدای شما هم مبارک
مامی یلدا و سروش
30 آذر 92 3:13
وای مینا دمت گرم با این آموزش برم ببینم میتونم درست کنم یا نه.... ببخشید ببافم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام استادبرو بباف عزیزم
مامان کوروش
30 آذر 92 9:11
سلام مینا جونم خوبی چش شده محمد الان بهتره اکه هی مینا لعنت به این هوا و آلودگی و ویروس کنن پدر این بچه ها رو در اورده همش مریضن به خدا کی ما اینجوری بودیم خدا به خیر بگذرونه سرما خورده محمد یا اسها استفراغ گرفته؟ امیدوارم زودتر خوب بشه خیلی بده ادم بچه اش مریض بشه انشالله زودتر خوب میشه
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام لیلا جون واااااای من دیگه حال ندارم.اون از محمد و این هم ساقی شدیدا" سرما خوردهلیلا دارم کم میارم
مامان ترنم
30 آذر 92 12:50
شب ولادت میترا ،الهه ی مهر بر آن شویم همانند پیشینیان اهریمن وجودمان را مغلوب ساخته تا روشنایی مهر و محبت در دلمان جوانه زند و بذر عشق و دوستی طولانی ترین شب سال را منور کند یلدا مبارک
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم یلدای شما هم مبارک
مامان ترنم
30 آذر 92 12:50
من كه چيزي نفهميدم. آخه اصلا بلد نيستم ببافم. ولي خيلي خوشگلن.
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
بلدیبافتنی تو خون همه ی خانومهاست
مامان عمادوعمید
30 آذر 92 14:23
اینقدر دوست دارم ببافم .ول وقت ندارم.عاشق کارهای هنری ام.
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ایشالله وقتش برات محیا بشه. عزیزم همین دومین کامنتت بود.
نیلوفر
30 آذر 92 17:11
روزاتون به سپیدی و زیبایی برف و کانون زندگیتون به گرمای آفتاب تابیده بر برف های زمستانی هر چه از روشنی و سرخی داریم برداریم کنار هم بنشیینیم و بگذاریم که دوستی ها سدی باشند در برابر تاریکی ها یلدایتان رویایی…روزهایتان پر فروغ،شبهایتان ستاره باران!
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون حورا جان.یلدای شما هم مبارک
مامان امیرمحمد
1 دی 92 8:26
چه باسلیقه ماشاا... کدبانو و هنرمندید عزیزم خصوصی
سه تفنگدار
1 دی 92 8:59
خصوصی عزیزم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم.میام پیشت.کامنتهاتون هم مونده.ببخش نتونستم جواب بدم.
مهرنوش مامان مهزیار
1 دی 92 9:09
یلدا یعنی بهانه ای برای در کنار هم شاد بودن و زندگی یعنی همین بهانه های کوچک گذرا. یلداتان مبارک و زندگیتان پر از بهانه های شاد باد.
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنونیلدای شما هم مبارک
✿مامان علی خوشتیپ✿
1 دی 92 12:19
سلـــــــــــــــــــام مینا جون واااااای ممنوووووووووون...من با میل بلد نبودم..خیلی عالی بود...دستت درد نکنه...
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام عزیزم خواهش می کنم.ایشالله بتونی استفاده کنی
✿مامان علی خوشتیپ✿
1 دی 92 12:19
شال و کلاه هم خیلی شیک و قشنگ شده...انشاالله به خیر و خوبی همیشه استفاده کنند
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم ان شالله سارا جون نتونستم سلانیک قلابی رو ببافم.یعنی نمیتونستم درکش کنم.میدونی کی فهمیدم زمانی که این شال به نیمه رسید یهویی فهمیدم جریانش چطوریه.خودم خندم گرفته بود از این خنگ بازیمایشالله دفعه بعد براش میبافم
مامان کوروش
1 دی 92 15:23
سلام مینا جونم خوبی یلدات مبارک عزیزم امیدوارم همیشه شاد باشی گلم خیلی دوست دارم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام لیلا جونم یلدای شما هم مبارک ایشالله تو هم همیشه شااااااااااااااد باشی.منم دوستون دارم
المیرا
1 دی 92 22:53
mercii az amoozesh.afarin honarman baraye hamsar jan che shale ghashangi bafti
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
فدای تو المیرا جوووووووووووووونم
مامان محمدرهام جون
1 دی 92 22:54
سلام به روی ماهتون بابا هنرمند،بابا بااااااااااااااااااانوی عاشق مبارک همسری باشهآموزشتم عالی بود چقدر توی وبتون بوی هندونه میاد به به
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام سمانه جونم وااااااااااای خجالت ممنونم.دیگه باید برشون دارم
مامان محمدرهام جون
1 دی 92 22:54
آفرین مینا خیلی خیلی تمیز میبافی
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
شرمنده میکنی عزیزم
مامان علی خوشتیپ
2 دی 92 11:40
نظرات من کوووووووووووو؟خصوصی داری
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام سارا جون کلی کامنت مونده.میام سر فرصت جواب میدم
گلهای زندگی من
3 دی 92 9:54
سلام به دوست هنرمندم یلدات مبارک
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام عزیزم.یلدای شما هم مبارک
مامان مهدیس و ملیسا
3 دی 92 22:22
آفرین دوست هنرمندممممممممم مینا منم بلدددددددددددددم تا دلت بخواد برای مهدیس انواع و اقسام بافتم ولی الان با وجود ملیسا.....
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
چه خوووووووووب.باز هم بباف وبه من هم یاد بده.من عاشق بافتنیم.
مامان امیرعلی جیگر
4 دی 92 13:36
بابا ایول.مینا داری از اون دخترا میشی که از هر ناخنشون هزارتا هنر میریزه ها خوشمان آمد دوست هنرمندم. ایکاش هنر هم واگیردار بود
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
خجالتم نده دیگهتو که استاد گلسازی هستی
مینا
4 دی 92 14:11
خیلی گلش قشنگه
ستاره زمینی
4 دی 92 22:13
مامان دو بهونه قشنگ زندگی
7 دی 92 17:18
سلام بافت شال چطوریه خیلی خوشگله اسم بافتش رو برام بنویس کشبافت که نیست ؟؟ اون برگ هم خیلی به درد میخوره من همیشه با برگ مشکل داشتم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام عزیزم بافتش یه دونه زیر یه دونه رو هستش یعنی همون کشبافت خدا رو شکر که مورد استفادتون قرار میگیره.
مامان دو بهونه قشنگ زندگی
7 دی 92 17:19
راستی اون دکمه ها نکته انحرافیه؟ چون جادکمه ندیدم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
اونا فقط جهت تزئین هستن تا از سادگی بیرون بیارنش
مادر امیرین
8 دی 92 11:22
ماشالا به این هنرهات..منکه هیچی.. خدا میدونسته و بهم خواهر و دخترنداده..آخه به نظرم مادر دختر بودن هنر بیشتری میخواد نه؟!!! آدم هی ذوق میکنه براشون ببافه و بدوزه..خدا حفظش کنه ساقی جون و...
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
وای نگو سمیرا جان.شما که هنرتون نقاشیهو مادر دو شاهزاده واسه خودت بباف.برای شاهزاده هان شال گردن بباف که از همه چی راحت تر
علامه كوچولو
8 دی 92 12:24
سلام در يكشنبه اخر ماه صفر(يعني امروز) براي گشايش كارها و رزق و روزي فراوان و حلال سوره هاي (انشراح-التين-نصر- اخلاص- ناس- فلق-حمد) هر كدام هفت مرتبه قبل از غروب افتاب بخوانيد التماس دعا
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام ممنون ارام جان خوندمایشالله خدا درهای رزق و روزی حلال رو به روی همه باز کنه
نسترن
27 دی 92 22:10
عاااالی بود مینا خانم ممنون خیلی به دردم .اگه تونستید اموزش ازین کلاه انجیریا هم بدید .ممنونتون میشم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
خوشحالم که استفاده کردین عزیزم من خیلی مبتدی هستم.نمیدونم منظورتون از اموزش کلاه انجیری چیه؟
مامان محمدرهام جون
12 بهمن 92 20:52
من دیگه چی میتونم بگم!!!!!!!!!!هنرمند هنرمند هنرمند هنرمند هرچی بگم کم گفتم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
وای شرمنده میکنی
نسرین
4 اسفند 92 0:20
عزیزم اگه دوست داشتین من این مدل رو تو وبلاگم بزارم و برای آموزش لینک بدم به وبلاگ شما... اگر مایل بودین بهم خبر بدین.ممنون
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
خوشحال هم میشم