گل پسرم محمد جانگل پسرم محمد جان، تا این لحظه: 22 سال و 6 روز سن داره
ساقی جونمساقی جونم، تا این لحظه: 14 سال و 6 ماه و 10 روز سن داره

❤دو نیـــــمه قلبـــــم❤

آموزش بافت سارافون

1392/10/15 21:14
2,590 بازدید
اشتراک گذاری

سلام دوستان

اگه دوست دارین برای دخترهای گلتون  سارافون ببافین پس  دست به کار  بشید

این مدل  برای دخترهای 3 و 4 ساله مناسبه

سارافون ساقی

آموزش  در ادامه ی مطلب...

قبل از اینکه بافتن رو شروع کنید ببینید اندازه های شما با اندازه های این لباس مطابقت داره یا نه؟

این سارافون  با کاموای کمی ضخیم و میل شماره 4 و تعداد 3 کلاف کاموا بافته شد

بافت پشت

80 دانه سرانداخته و دانه ها را به صورت 8 زیر,1 رو,8 زیر,1 رو تا آخر رج به همین صورت میبافیم.

12 سانتی متر به بافتن ادامه می دهیم.بعد از آن 2 سانتی متر درمیان از هر دو طرف 6 بار یک دانه کور کرده تا به 68 دانه رسانده و به بافت ادامه می دهیم.

قد بافت به 31 سانتی متر که رسید برای حلقه آستین از هر دو طرف 2+2 دانه کور کرده,قد بافت به 44 ساتی متر که رسید برای یقه از وسط 34 دانه کور می کنیم یا داخل سنجاق یا نخ قرار می دهیم.

13 دانه باقیمانده سرشانه را در 3 مرحله کور می کنیم.

بافت جلو

80 دانه سر انداخته و مانند پشت میبافیم.قد بافت به 42 سانتی متر که رسید برای یقه از وسط 10 دانه کور کرده یا داخل سنجاق یا نخ قرار میدهیم و از این به بعد دو تکه میبافیم.

از هر دو طرف یقه در هر رج 6 بار دو دانه کور می کنیم و قد بافت به 44 سانتی متر که رسید 13 دانه باقیمانده برای سرشانه را در 3 مرحله کور می کنیم.

نقشه قلب دلخواه بوده و در هر جای لباس که دوست داشتید میتونید اجراش کنید

حاشیه های آستین و یقه

دانه های دور تا دور یقه را داخل میل می کنیم.حدود 90 دانه میباشد و شروع به بافتن می کنیم.من به صورت کشبافت یکی از زیر یکی از رو بافتم.حدود 4 سانتی متر که شد کور می کنیم و بر میگردانیم به داخل و میدوزیم.

از دور حلقه هم حدود 50 دانه در آورده و دو سانتی متر کشبافت یکی از زیر و یکی از رو میبافیم و بعد دانه ها رو کور می کنیم.(من یه حاشیه دو سانتی بافتم و به دور حلقه آستین دوختم.تبلی هم حدی دارهنیشخند)

خسته نباشیدلبخند

از اونجایی که پسرم علاقه بسیار زیادی به دستکش داره یه دونه دیگه براش بافتم و یه ساق دست هم برای خودم.از این یه انگشتیهازبان

دستکش محمد

اینم برای خودملبخندتو دست خیلی خوشگلـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــهقلب

ساق دست خودم

بدرودچشمک

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (41)

مامان تینا و رایان
17 دی 92 15:53
سلام عزیزم..تو پرسش و پاسخ دیدم شما ساکن رشت هستین..کلی ذوق کردم که دیدم مامان هنرمندی مثل شما همشهری منه که میتونم ازش اطلاعات مفید بگیرم..ابته تو گروه هواداران در خدمتون بودم ولی نمی دونستم همشهری هستیم.با اجازه لینک می کنمتون و میخواستم بپرسم وسایل کاموابافی رو و کتاب آموزشی اش رو از کجا میتونم تو رشت تهیه کنم؟ سارا جون کتابهای دو جلدی اشراق رو معرفی کردن ولی هنوز دنبالش نرفتم..میتونم بپرسم از کجا میتونم بخرم؟چون مدتیه که دیگه نه قلاب بافی کردم و نه گلدوزی و نه گلسازی و نه چیزهای هنری دیگه..ممنونم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام به روی ماهت عزیزم عزیزم هنرمند شما هستین که هم بافتنی و قلاب بافی و گلسازی بلدینمن فقط بافتنی بلدم اونم در حد خیلی کم عزیزم من کامواها و ژورنال ها و وسایل بافتنی رو از طبقه اول پاساژ ِآرسن تو بازار میخرم.از پله ها که میری بالا همون مغازه روبه رویی.هم خوش اخلاق تر هستند و هم تعداد فروشنده ها بیشتر و صبر و حوصلشون بالاتر. منم اشراق دارم .فکر کنم اشراق سالی یه بار منتشر میشه که در حال حاضر اخرین شمارش همین شماره 12 هستش.که سارا جون به من معرفی کرد ولی توش اموزش مدلهاست و اشاره های کوچیکی به اوصول بافتنی کرده ولی یه کتاب اموزش بافتنی هم دارم که چیزهای اصولی و پایه رو میرم ازش میخونم و یاد میگرم.اسمش هست خودآموز جامع بافتنی(قدم به قدم)از اکرم ذاکری. ممنون از اینکه لینکمون کردی
مامان کوروش
18 دی 92 12:49
سلام خوبی مینا جونم اینم که درست شد حالا چه تغییری کردفقط صحفه درازتر شده با یه عکس نی نی جدید خسته نباشن مینا برم ناهار درست کنم میام کامنت میزارم ساقی چطوره مینا بهتره خون دماغ نشد دیگه حتما دماغشو چرب کن یادت نره ها از عروسم خوب مواظبت کن
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام لیلا جون اره والا تغییرات سخت افزاری بودن قابل رویت نبود لیلا همین کامنت دیگه.دوباره نمیخواد ساقی از ازمایش به بعد یه بار دیگه هم خون دماغ شد باز هم تو خواب و خیلی هم زیادولی خوب دیگه خیالم راحته که چبزی نیست و از خشکی. عروس
مامان تینا و رایان
18 دی 92 18:42
ممنون عزیزم از توضیحاتی که دادی ..او کتاب اصول بافتنی مدل هم داره؟به نظرت اگه بخرم میتونم یه مدلی که خوشم میاد با نگاه کردن ببافم؟یعنی بفهمم چطور بافته شده؟میدونم خیلی عجولم ولی دوست دارم خیلی سریع پیش برم اگه وروجکم بزاره..پس اون کتاب اشراق 2 جلدی نیست؟آخه سارا جون گفتن 2 جلدی هست و هر کدومش 18 تومنه..پس فقط مدل توشه؟
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
من شرمندتم بخدا.الان میام وبت.ببخش نبودم
مامان آرینا
18 دی 92 23:53
خیلی خوشگله . هنرمند خوش سلیقه ائی هستین
فی فی
19 دی 92 11:45
سلاق خوفین؟ساقی در چه حالههههههههههههههههههههههههه چقدر دیر اپ میکنییییییییییییییییییییی؟ راستی من پست ختم صلوات گذاشتم دوست داشتی شرکت کن بعد مثا دوستاتم تو وبت میوان شرکت کنن بگو بیان
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام عزیزم شرمنده نبودم خوبه خاله جون فکر کنم به ختم صلواتت هم نرسیدم.قبول باشه گلم
مامی یلدا و سروش
19 دی 92 16:29
پروردگارا آرامش را همچون دانه های برف آرام و بیصدا به سرزمین قلب کسانیکه برایم عزیزند بباران
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم و من هم همینو برای شما از خدای بزرگ خواستارم
مامی یلدا و سروش
19 دی 92 16:30
به به مامان مینا با سلیقه. دمت گرم با این اموزش خوب. حالا خواهر یعنی الان دخملی ما 7 سالش شد ما نیمتونیم از این خوشگلا ببافیم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
تو که خودت استادی عزیزم با لباس خوشگلی که برای یلدا جون بافتی معلومه که هر چی میخوای میتونی ببافی.همینو تعداد دونه هاشو بیشتر کن و بباف عزیزم
مامی یلدا و سروش
19 دی 92 16:30
وای مینا اون قلب خوشگل و اون بافتنی نی نی وبلاگت بسی خیره کنندس
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
قرررررربان شما
مامی یلدا و سروش
19 دی 92 17:32
مینا جون یه سوال . من چند تا از دوستام رو میخوام لینک کنم چرا نشان نمیده تو لینکام. آیا تنظیماتی میخوائ یا ایا من بلد نیستم درست کنم.......
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
بهناز جون شرمنده که خیلی وقته این سوال و پرسیدی و من اینجا نبودم تا جواب بدم.عزیزم توی تنظیمات وبلاگت اون قسمت که مربوط به تعداد نمایش لینکهاست رو عددش رو بیشتر کن. در مورد خصوصیت هم چشم عزیزم پیدات میکنم
مامان تینا و رایان
19 دی 92 23:21
سلام عزیزم دوباره مزاحم شدم بخشید..تو وبلاگ آشپزیهای مامانم متوجه شدم شما به تازگی لوازم شیرینی و قنادی خریدین..میتونم بپرسم کجا برم؟من یه مغازه تو لاکانی و یه مغازه سر صیغلان میشناختم رفتم ولی اون چیزایی که میخوام نداشتن..ممنون
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
اومدم وبت عزیزم
مامان سارا
20 دی 92 1:37
سلاااااااااااااااااااااااااااااااااااام مینا جونم من اومدم دخترم ندارم که براش سارافون خوشرنگ اینطوری براش ببافم ولی از تو چه پنهون دارم برای مجید سویشرت می بافم !!!!!!!!!! خیلی خوشحالم که تو جمعتونم بازم میام ببوس جوجه های نازتو که ماشاا... بزرگ شدن
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
به به سارا خانووووووووووووووم.چه عجب !!!! خوب عزیزم برای کیان ببافمبارکه بابای کیان عزیز باشه منتظرتم
〰〰مامانِ چشمه بهشتى〰〰..
20 دی 92 14:44
سلام به به آموزش اين سارافون خوشگله من با اجازه ات دوباره ميام الان اومدم بهت بگم من بالاخره كاموا براى ساق خريدم يعنى شق القمر كردم البته اون رنگى كه مى خواستم تموم شده بود رنگ جين گرفتم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام عزیزم خوبی مبارک باشه من ساق رو شکافتم.خیلی بلند بافته بودم.یهو دلمو زددارم فکر میکنم چی ببافم اون کاموا رو؟راستی حتما" یه سرچ کن در مورد شلوار بافتنی.جدیدا" روش من پیشنهاد نمیشهنمیدونستم این قدر روش بافت شلوار و ساق وجود داره و من بلد نبودم رنگ جین خیلی خوشگله
مامان کوروش
21 دی 92 13:13
سلام مینا جونم خوبی نیستی کجایی مثل من چه خبر ؟ وای مینا اینجا برف میادها از دیشب داره میباره امروز بچه ها تعطیل بودن چند روز پیش هوا منفی 23 بود سرد بودا سرد چند سال بود اینجوری برف نیومده بود خدا رو شکر که فعلا در حال باریدن
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام لیلا جونم سلامتی عزیزم چقدر بد که اینجا برف نمیاد.همش بارونه!!!دلم برف بازی میخواد وای لیلا شبهاش 23 درجه بود؟؟؟
خاله ریحان
22 دی 92 20:31
مینا جون ی وبلاگ درست کردم برای فروش و نمایش یسری از دست دوزای چرمم. اگه دوست داری تبادل لینک کن عزیزم.
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام عزیزم مبارک باشه الان میام و لینکت می کنم عزیزم تو پیوندهای روزااااااااانه
DnozU3wJZcmYp1AskWpNvv-5_fDqud_5Y0boL4PMpt407tYoDasRQQsF4nW0e6h7
22 دی 92 20:35
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
میشه خودتون رو معرفی کنید؟ یعنی خداییش داشتی کامنت میزاشتی اون اسم و ادرس وبلاگت رو ندیدی؟
مهدیه (مادردختری)
22 دی 92 23:41
سلام بوس
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام عزیزم
مامان ترنم
23 دی 92 7:51
من كه اصلا بافتني بلد نيستم. فقط مي‌تونم بگم عالييييييييييييييييييييييييييييييييه
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنون عزیزم
✿مامان علی خوشتیپ✿
23 دی 92 14:25
سلام پشیمون شدم گفتم اشراق...غلطاش زیاد شدهالان موگه رو معرفی میکنم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام عزیزم اره سارا جون بعضی جاهاش مشکل داره.برای من هم خیلی پیشرفتس.من قلاب بافب موگه دارم
fJNUlpKteCOfX9XVBBBUg9qnqjuV2GmO0MfHKE4gL6o8e_p7o9dFsigRnUf74b7oYqEH13SZLLhxNBWqswvB7Q..
23 دی 92 16:22
سلام مینا جونم دلم برا اون پستای طولانیت با کلی عکس از خودت و بچه ها تنگ شده .قبل امتحانام بزار دلم شاد شه
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام لطفا" خودتون رو معرفی کنین؟ زهرا تویی؟
مامان کوروش
23 دی 92 23:07
مینا کجایی تو نیستی نگرانت شدم مگه هنوز انزلی هستی خدا رحمت کنه شوهر خاله تو روحش شاد
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
وای لیلا چه روزهای بدی بود ممنونم.خدا روح پدرتو شاد کنه
مامان کوروش
24 دی 92 12:28
کجایی مینا تو مشکوک شدی اساسی پاشم یه اس بدم بهت ببینم کجایی دختر
گلهای زندگی من
25 دی 92 9:49
خیلی زیباست دستت درد نکنه
مامان تینا و رایان
26 دی 92 21:31
ممنون از توضیحات کاملت عزیزم-از اینکه یه همشهری نازنین هنرمند پیدا کردم خوشحالم-گلم اومدم تشکر کنم بابت پاسخگویی دیدم دختر گلتون خون دماغ میشه-عزیزم خواهرشوهرم تو سوید هستن پسرش این مشکل رو داشت-دکترا بهش گفتن پاییز و زمستون به خاطر خشکی هوا پیش میاد و شبها توی اتاق بخور سرد براش روشن میکنن-حتما بخور سرد بزارین تو اتاقش دیگه اصلا پیش نمیاد
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
خواهش می کنم عزیزم.منم خیلی خوشحالم وای اگه بدونی این خودن دماغش چقدر ناراحتم میکرد.خدا رو شکر که چیزیش نبود.راستش دستگاه بخور شکست مشکل من اینه که تابستونا هم اینطوری میشه ممنونم از راهنماییت دوست عزیز
مامان یاسمن و محمد پارسا
27 دی 92 17:47
خاله جون ما تو یه مسابقه شرکت کردیم دوست داشتی زود بیا رای بده
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
وای من خیلی شرمنده اممن بعد از 12 روز اومدم کامنتتون رو تایید کردم.حتما" مسابقه تموم شده.ببخشیــــــــــــــــــــــــد
مهدیس و ملیسا
27 دی 92 22:10
ممنونم دوست هنرمنـــــــــــــــــــــــــــــدم
مامان لنا
28 دی 92 0:00
مینا جونم سلام خوبی دوستم بچه ها خوبن مینا دلم براتون تنگ شده کاش من مثل قدیما بودم عاشقتم راستی
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام نرگس جونم منم دلم براتون تنگ شده.خیلی زیاد نرگس در اون مورد هم که نوشتی بعد صحبت می کنیم ولی محل نکنی بهتره
✿مامان علی خوشتیپ✿
28 دی 92 8:37
نظر من کوووووووووووووووووو؟؟؟؟؟؟
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
نظرات زیاد سارا جون ببخشید
✿مامان علی خوشتیپ✿
28 دی 92 8:38
قالب دو بچه با پسر بزرگتر هم اومد: http://lilitheme.niniweblog.com/post1.php
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
جدی؟میام میبینم
مامان دو بهونه قشنگ زندگی
29 دی 92 1:07
http://www.pixroz.com/news/9568/%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4-%D9%84%D8%A8%D8%A7%D8%B3-%D8%A8%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D8%A8%DA%86%D9%87-%DA%AF%D8%A7%D9%86%D9%87--%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D9%81%D8%AA%D9%86%DB%8C-%D8%AF%D8%AE%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%87.html سلام این آدرس رو سر بزن بافتنیه نمیدونم چرا این قدر طولانیه
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام عزیزم اول بگم خیلی شرمندم وبت هنوز نیومدم دوم اینکه ممنونم بابت این ادرس قشنگدیده بودم این مدل رو خیلی قشنگه.اگه شد میبافمش
maman sonia
29 دی 92 13:21
یمن مقدم رسول خاتم معطر آمده محیط عالم مولد صادق آل محمد مقارن گشت با میلاد احمد میلاد نبی اعظم (ص) و امام صادق (ع) مبارک باد
مامان کوروش
30 دی 92 9:43
سلام مینا جونم بهتری عزیزم مینا به خدا واسم عزیزی و نگرانتم عزیزم دوست دارم همیشه شاد باشی در باره سرما خوردگی توصیه ای ندارم جز خوردن شلغم و ارزوی بهبودی سریع ولی مینا خیلی بده سرما خوردیگی اونم انفولانزا امیدوارم زودتر خوب بشید مواظب باش محمد نگیره در باره شوهر خاله ات هم مینا واقعا متاسفم خدا رحمتش کنه مرگ خیلی سخته اونم مرگ کسی که دوسش داری و انتظار رفتنش رو نداری من در کت میکنم و بهتره که صبور باشی عزیزم دیگه دنیا و کاریش نمیشه کرد نمیدونم چی بگم از کار دنیا مینا خوب شو زودتر بیا دلم واست تنگ شده
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام لیلا جونم.اول بهمن کامنت دادی امروز 12 بهمن و من تازه دارم تاییدش میکنم.ببخش منومرسی که به یادمی همیشه و کنارم هستیلیلا انفولانزا بیچاره کرد ما رو.ما هم که تنها هستیم و اینجا کسی نیست به دادمون برسههر کی هم بیاد بهش سرایت میکنه لیلا جون شوهر خالم رو خیلی دوست داشتم و برام خیلی عزیز بود و ارزش داشت.باید یه پست بنویسم برای خودم تا یادم بمونه همیشه چه کارهایی برای من کرده نمیدونم کار دنیا چیه و چرا خوبها زود میرن و اسمونی میشن منم دلم برات تنگ شده.خوشحالم که دیشب با هم گپ زدیم حالم عوض شد
✿مامان علی خوشتیپ✿
30 دی 92 12:15
سلام مینا جون.خوبی؟بچه خوبن؟ چه خبرا؟ من اینجا نظر گذاشته بودما بافت سلانیکو یاد گرفتم...خیلی خوشگل میشه
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام عزیزم خیلی شرمندم بخدا آفرین سارا جونفکر کنم منم یاد گرفتم فقط دوست دارم یکی بلد ببینه و تایید کنه.نمیدونم درست انجام دادم یا نه؟
مامان بردیا(a)
6 بهمن 92 10:24
سلام عزیزم تو پرسش و پاسخ فنی یه مشکل واستون پیش اومده بود الان منم اون مشکلو دارم چه جوری حلش کنم عکس میزارم میره بالا یا شکلک پستم حذف میشه میشه کمکم کنید
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام من دیگه نمیتونم با اکسپلورر پست بزارم.هنوز همون مشکلات هست.با فایرفاکس میام انجام میدم
علامه كوچولو
6 بهمن 92 10:40
سلام خانومي هنرمند شرمنده مينا جون من براي پسرك ميخوام يه ژيله ببافم مطابق عكس زير...منتها الان كه به قسمت يقه رسيدم چند تا مشكل دارم اخه من بافتني رو در حد ابتدايي ياد دارم ميشه به اين عكس نگاه كنيد و به سوالاتم جواب بدين؟ http://www.doonedoone.com/archives/1028 1- چطوري 6 دونه سجاف رو اضافه كنم؟ بافت دور يقه كه حالت كشبافه رو چطوري دونه بندازم؟ و جند تا سوال ديگه كه بعدا ميپرسم
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام خیلی شرمندم که دیر جواب دادم.میام وبتون
سمانه مامان آرشیدا
11 بهمن 92 0:41
سلام مینا جون. خوبی؟ چند وقتی نبودم ازتون بی خبر بودم. آموزشت هم خیلی خوب بود. دستکشت هم خیلی خوشگله. من یکی برای خودم بافتم ولی مدل شما قشنگتره به نظرم.
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام سمان جان خوبی ممنون که اومدی خیلی شرمنده شدم هنوز وبت نیومدم مگه میشه چیزی رو ببافی و خوشگل نشه
علامه کوچولو
11 بهمن 92 20:59
سلام قربون محبتت عزیزم خداروشکر با تمرین و چند باز بافتن و باز کردن موفق شدم و دیشب تمومش کردم ممنونم خانومی
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام عزیزم خوب خدا رو شکر...خیالم راحت شدمشخصه که پشتکار زیادی دارینمبارک گل پسریتون باشه
مامان محمدرهام جون
12 بهمن 92 20:46
عااااااااااااااااااااشقتم دوست هنرمندم هنرمند وبا سخاوت
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
من بیشتررررررررررر خودت یه پا هنرمندی
فی فی
16 بهمن 92 19:00
سلام هیچیی بابا اینجا دیگه نمینویسم.....حوصله ندارم منو مست ربا هم یه جا مینویسم حالا بعدا میام میدم ادرسو بهت کامل شد...دیگه تنها دویت ندارم بنویسم....از این وبمم دیگه خوشم نمیاد اخه همش شده وبد غور و ناراحتی
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
سلام عزیزم چرا؟؟؟ باشه منتظر ادرست میمونم
ساناز
4 فروردین 93 0:58
ماشالا خيلي هنرمندين عيدتون مبارك خوشحال ميشم بهم سر بزنين
❤مامان محمد و ساقی❤
پاسخ
ممنونم عید شما هم مبارک چشم